a

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adip elit, pellentesque turpis.

Zadzwoń do nas – 601 076 563      Znajdź nas na

Image Alt

Android i Java klasy 7-8

OPIS KURSU:

Kurs Android z Java to kurs tworzenia aplikacji mobilnych. Na kursie uczymy się obsługi Android Studio a przy tym poznajemy tajniki języka Java od podstaw. Połączenie Javy z Androidem to doskonały sposób na wizualizację napisanego kodu.

 

PROGRAM KURSU:

  1. Wstęp do Android. Pierwsza aplikacja
    Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z platformą do tworzenia aplikacji mobilnych w środowisku Android Studio z wykorzystaniem języka Java. Tworzenie emulatora do testowania aplikacji.
  2. Activity, Layout, View, ViewGroup. Elementy wyświetlacza, właściwości
    Celem lekcji jest wizualizacja elementów aplikacji na wyświetlaczu.
  3. Plik makiet wyświetlacza w postaci XML. Obrót urządzenia
    Celem lekcji jest stworzenie pliku layout w postaci XML, dowiedzieć się, obejrzenie jak będzie wyglądać nasza aplikacja przy obrocie urządzenia-android.
  4. LinearLayout oraz RelativeLayout – cechy makiet
    Celem lekcji jest nauka korzystania z podstawowych ViewGroup: LinearLayout oraz RelativeLayout. Zbadamy ich właściwości i nauczymy się wykorzystywać ich podczas tworzenia aplikacji dla urządzeń mobilnych.
  5. TableLayout – cechy makiet
    Celem lekcji jest nauka korzystania z makiet TableLayou., Zbadamy właściwości przy tworzeniu aplikacji.
  6. Parametry elementów wyświetlacza w Android-aplikacjach
    Celem lekcji jest nauka korzystania z parametrów ekranu oraz nabycie wiedzy jak zmieniać szerokość, wysokość, odstęp oraz położenie elementów ekranu. Rozważymy takie parametry, jak layout_width, layout_height, layout_weight, layout_gravity, layout_margin.
  7. Jak sterować View-elementami ekranu za pomocą kodu źródłowego
    Celem lekcji jest nauka podłączania kodu w Javie do View-elementów na ekranie i zmiana ich właściwości. Nauczymy się zmieniać stan elementów za pomocą kodu, wyświetlić własny tekst w TextView, zmienić tekst na przycisku, ustawić flagę na CheckBoxie oraz inne.
  8. Trzy sposoby opracowania kliknięcia przycisku
    Celem lekcji jest nauka podłączania obsługi zdarzeń (OnClickListener) do przycisku (reagowanie na kliknięcie).
  9. Jeden OnClickListener dla wielu przyciskó Optymizacja kodu źródłowego
    Celem lekcji jest nauka optymalizacji i realizacji obsługi zdarzeń. Wykorzystamy jeden OneClickListener dla wielu obiektów.
  10. Praca z źródłami
    Celem lekcji jest nabycie wiedzy o tym, jakie źródła można wykorzystać do android-aplikacji, gdzie znajdują się pliki źródłowe i jak można je wykorzystać w tworzeniu aplikacji.
  11. LogCat, dzienniki aplikacji, wyjątki
    Celem lekcji jest nabycie wiedzy o tym, co to jest LogCat, orientacja w dziennikach aplikacji, tworzenie własnych log-ów oraz filtrów, szukania w kodzie źródłowym błedó
  12. Wiadomości wyskakujące (Toasty)
    Celem lekcji jest nauka tworzenia wiadomości wyskakujących inaczej ToastNotification, dowiemy się jak dostosować Toast, jak dodać img.
  13. Menu
    Celem lekcji jest nauka tworzenia menu, dodawania poszczególnych punktów, opracowanie kliknięć, nabycie wiedzy o konstrukcji if..else, switch.
  14. Menu 2
    Celem lekcji jest nauka dodawania ikonki do punktów menu oraz ChekBoxy, dodawania lub chowania punktów menu, sortowania oraz grupowania menu za pomocą kodu.
  15. Menu kontekstowe
    Celem lekcji jest nauka dodawania menu kontekstowego do elementów ekranu.
  16. Dodanie elementów ekranu za pomocą kodu
    Celem lekcji jest nauka dodawania elementów na ekran z kodu źródlowego.
  17. Prosty kalkulator. Operacje matematyczne
    Celem lekcji jest stworzenie prostego kalkulatora, który potrafi wykonywać różne operacje na dwóch liczbach.
  18. Animacja
    Celem lekcji jest nauka wykorzystywania efektów animacji do tworzenia elementów wizualnego interfejsu, zmiana przezroczystości, rozmiaru, przesunięcie oraz obró
  19. Dodawanie nowego okna
    Celem lekcji jest nauka tworzenia dodatkowego okna, tworzenia klasy oraz makiet dla Activity, dodawania okno do Manifestu.

20 – 30. Projekt praktyczny

Tworzenie projektu na podstawie otrzymanej wiedzy oraz publikacja w Google play. Na koniec prezentacja prac Kursantów i rozdanie dyplomów ?

Cena kursu: 149 zł za miesiąc

Czas trwania kursu: od października do czerwca, min liczba spotkań: 30, spotkania raz w tygodniu 2×45 min

 

Tematyka realizowana na zajęciach może ulec niewielkiej modyfikacji, jest dopasowywana do Kursantów, ich poziomu wiedzy i zrozumienia danego zagadnienia.

 

DLACZEGO MY?

Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży

Jesteśmy również trenerami IT dla dorosłych

Jesteśmy twórcami scenariuszy i konspektów z zakresu programowania wykorzystywanych przez Nauczycieli na lekcjach w szkołach podstawowych i liceach, technikach

Stale uczestniczymy w szkoleniach poświęconych nie tylko tematyce programowania, robotyki (dzięki którym poszerzamy i odświeżamy wiedzę), ale i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w nauczaniu. Wierzymy, że dla dobrego trenera ważna jest nie tylko wiedza merytoryczna ale i wiedza związana z metodologią pracy z Uczniami.

Stawiamy na  edukację opartą na empatii i zrozumieniu, po to by dzieci czuły się u nas dobrze i bezpiecznie, by miały odwagę zadawać pytania.

Programista nie koniecznie ma umiejętności trenerskie, Nauczyciel niekoniecznie ma umiejętności z programowania, my chcemy łączyć obydwie umiejętności.

 

Program zajęć jest programem autorskim opracowanym we współpracy z zawodowymi programistami oraz aktywnymi zawodowo Nauczycielami. Wszelkie prawa zastrzeżone – zabrania się kopiowania i wykorzystywania opracowania bez pisemnej zgody autorów. Prosimy o uszanowanie naszej pracy. CodeFun