a

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adip elit, pellentesque turpis.

Zadzwoń do nas – 601 076 563      Znajdź nas na

Image Alt

Python z Lego Mindstorms klasy 4-6

OPIS KURSU:

Python z Lego Mindstorms to kurs przeznaczony dla tych, którzy lubią budować. Kładziemy nacisk na naukę poprzez działanie oraz naukę rzeczywistych języków używanych przez programistów, dlatego roboty będą programowane w profesjonalnym języku programowania jakim jest Python. Programy będą pisane na komputerze w edytorze Visual Studio Code i wgrywane do robotów. Połączenie nauki języka Python z Lego pozwala na natychmiastowe obejrzenie efektów napisanego programu.

 

PROGRAM KURSU:

  1. „Hello world”

Celem lekcji jest zapoznanie z Lego Mindstorms oraz z edytorem Visual Studio Code.

  1. Diody, wyświetlacz LCD, wyświetlanie grafiki

Celem lekcji jest poznanie składni Python i napisanie programów na zmianę koloru światła diod, wyświetlanie tekstu i grafiki na wyświetlaczu LCD.

  1. Silniki, przyciski

Celem lekcji jest poznanie składni i napisanie programów w języku Python pozwalających na uruchomienie silników oraz reagujących na wciśnięcie określonych przycisków.

  1. Maszyna grająca

Celem lekcji jest napisanie programu, który spowoduje odtwarzanie różnych dźwięków po naciśnięciu różnych przycisków oraz odtworzenie tekstu wpisanego przez Kursanta.

  1. Napęd

Celem lekcji jest budowa i napisanie programu w języku Python na uruchomienie napędu.

  1. Pętla for

Celem lekcji jest zapoznanie ze składnią pętli for oraz zaprogramowanie napędu tak, aby pokonywał zadane trasy, zostanie wprowadzone pojęcie „optymalizacji kodu”

  1. Instrukcje warunkowe

Celem lekcji jest zapoznanie z pojęciem instrukcji warunkowej, poznanie składni w języku Python oraz ćwiczenia w pisaniu programów z ich użyciem.

  1. Czujnik koloru

Celem lekcji jest zapoznanie z czujnikiem koloru, zasadą jego działania oraz poznanie składni w języku Python na jego uruchomienie. Zostanie wybudowany robot jeżdżący reagujący na określone kolory.

  1. Line-follower

Celem lekcji jest budowa i zaprogramowanie robota podążającego za linią.

  1. Pętla while

Celem lekcji jest zapoznanie ze składnią pętli while oraz praktyczne ćwiczenia w pisaniu programów z jej wykorzystaniem.

  1. Czujnik ultradźwiękowy

Celem lekcji jest zapoznanie z czujnikiem ultradźwiękowym, zasadą jego działania oraz poznanie składni w języku Python na jego uruchomienie. Zostanie wybudowany robot zatrzymujący się przed przeszkodą.

  1. Robot omijający przeszkody

Celem lekcji jest budowa i zaprogramowanie robota omijającego przeszkody.

  1. Czujnik dotyku

Celem lekcji jest zapoznanie z czujnikiem dotyku, zasadą jego działania oraz poznanie składni w języku Python na jego uruchomienie. Zostanie wybudowany robot wyposażony w omawiany czujnik.

  1. Czujnik żyroskopowy

Celem lekcji jest zapoznanie z czujnikiem żyroskopowym, zasadą jego działania oraz poznanie składni w języku Python na jego uruchomienie. Zostanie wybudowany robot wyposażony w omawiany czujnik.

  1. Zdarzenia, przepływ danych.

Celem lekcji jest zapoznanie z pojęciami obsługi zdarzeń i przepływem danych oraz napisanie programów obrazujących omawiane zagadnienia.

  1. Robot kroczący

Celem lekcji jest budowa prototypu robota kroczącego oraz jego odpowiednie zaprogramowanie i przetestowanie.

  1. System alarmowy

Celem lekcji jest budowa robota imitującego system alarmowy i odpowiednie zaprogramowanie i przetestowanie.

  1. Robo-goryl

Celem lekcji jest budowa robota imitującego goryla i odpowiednie zaprogramowanie i przetestowanie.

  1. Spirograf – cz1

Celem lekcji jest budowa robota typu spirograf  i odpowiednie zaprogramowanie i przetestowanie.

  1. Spirograf – cz2

Celem lekcji jest budowa robota typu spirograf  i odpowiednie zaprogramowanie i przetestowanie.

  1. Tablice i funkcje

Celem lekcji jest zapoznanie z pojęciem tablic i  funkcji w programowaniu, przećwiczenie w praktyce poprzez napisanie odpowiednich programów.

  1. Zautomatyzowany pojazd

Celem lekcji jest budowa pojazdu i napisanie programu, który pozwoli na programowanie trasy za pomocą przycisków, ćwiczenie tablic w użyciu.

  1. Eksperyment: robo-miarka

Celem lekcji jest budowa robota i napisanie programu, który pozwoli na pomiar przez robota przejechanej trasy.

  1. Projekt: bolid formuły 1 – cz1

Celem lekcji jest zaprojektowanie bolidu wyścigowego i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt: bolid formuły 1 – cz2

Celem lekcji jest zaprojektowanie bolidu wyścigowego i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt: mój pupil – cz1

Celem lekcji jest zaprojektowanie modelu ulubionego zwierzęcia i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt: mój pupil – cz2

Celem lekcji jest zaprojektowanie modelu ulubionego zwierzęcia i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt: ramię przemysłowe – cz1

Celem lekcji jest zaprojektowanie modelu ramienia przemysłowego i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt: ramię przemysłowe – cz2

Celem lekcji jest zaprojektowanie modelu ramienia przemysłowego i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt: ramię przemysłowe – cz3

Celem lekcji jest zaprojektowanie modelu ramienia przemysłowego i odpowiednie zaprogramowanie oraz przetestowanie.

  1. Projekt własny – cz1

Celem lekcji jest zaprojektowanie i zaprogramowanie modelu własnego robota oraz przetestowanie.

  1. Projekt własny – cz2

Celem lekcji jest zaprojektowanie i zaprogramowanie modelu własnego robota oraz przetestowanie. Na koniec prezentacja prac Kursantów i rozdanie dyplomów ?

Czas trwania kursu: od września do czerwca, min liczba spotkań: 30, spotkania raz w tygodniu 2×45 min

 

Tematyka realizowana na zajęciach może ulec niewielkiej modyfikacji, jest dopasowywana do Kursantów, ich poziomu wiedzy i zrozumienia danego zagadnienia.

 

DLACZEGO MY?

Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży

Jesteśmy również trenerami IT dla dorosłych

Jesteśmy twórcami scenariuszy i konspektów z zakresu programowania wykorzystywanych przez Nauczycieli na lekcjach w szkołach podstawowych i liceach, technikach

Stale uczestniczymy w szkoleniach poświęconych nie tylko tematyce programowania, robotyki (dzięki którym poszerzamy i odświeżamy wiedzę), ale i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w nauczaniu. Wierzymy, że dla dobrego trenera ważna jest nie tylko wiedza merytoryczna ale i wiedza związana z metodologią pracy z Uczniami.

Stawiamy na  edukację opartą na empatii i zrozumieniu, po to by dzieci czuły się u nas dobrze i bezpiecznie, by miały odwagę zadawać pytania.

Programista nie koniecznie ma umiejętności trenerskie, Nauczyciel niekoniecznie ma umiejętności z programowania, my chcemy łączyć obydwie umiejętności.

 

Program zajęć jest programem autorskim opracowanym we współpracy z zawodowymi programistami oraz aktywnymi zawodowo Nauczycielami. Wszelkie prawa zastrzeżone – zabrania się kopiowania i wykorzystywania opracowania bez pisemnej zgody autorów. Prosimy o uszanowanie naszej pracy. CodeFun