OPIS KURSU:
JavaScript w praktyce to kurs przeznaczony dla tych, którzy znają podstawy z programowania. Wstępu oczywiście nie zabraknie, ale aby nie przynudzać będzie mało teorii a dużo praktyki. Nauczymy się tworzyć animacje na stronę www oraz napiszemy kilka własnych gier. Na początku naukę zaczynamy od HTML i CSS, którzy są nieodzownym partnerem JavaScript. W kolejnym etapie przechodzimy do nauki JavaScript. Każdy z języków poznajemy poprzez rozwiązywanie praktycznych zadań i tworzenie projektów.
PROGRAM KURSU:
- Edytor Visual Studio Code
Celem lekcji jest zapoznanie z Lego Mindstorms oraz z edytorem Visual Studio Code, napisanie pierwszego skryptu.
- HTML – wstęp
Celem lekcji jest zapoznanie z podstawowymi znacznikami HTML, wykonanie pierwszej strony www.
- HTML – znaczniki
Celem lekcji jest zapoznanie ze znacznikami do wyznaczania struktury strony, dodawanie tekstu na stronie, list, odnośników.
- HTML – grafika i multimedia
Celem lekcji jest zapoznanie ze sposobami dodawania grafiki i multimediów do strony.
- HTML – projekt strony www
Celem lekcji jest stworzenie strony www według własnego projektu z wykorzystaniem poznanych wcześniej wiadomości.
- HTML – powtórka wiadomości
Celem lekcji jest dokończenie projektu strony www, prezentacja i omówienie projektu.
- CSS– wstęp
Wprowadzenie do kaskadowych arkuszy styli, własności, wartości, zagnieżdżanie.
- CSS– kolory, jednostki, czcionki, selektory
Celem lekcji jest zapoznanie z sposobem zmiany kolorów, jednostkami, czcionkami, wykonanie praktycznych zadań.
- CSS – model pudełkowy
Celem lekcji jest zapoznanie z modelem pudełkowym, wykonanie praktycznych zadań.
- CSS – zdjęcia, obrazy
Dodawanie zdjęć, obrazków, tło, wykonanie praktycznych zadań.
- CSS – powtórka wiadomości
Celem lekcji jest wykonanie projektu z wykorzystaniem poznanych wcześniej wiadomości.
- JavaScript– wstęp, typy danych, operatory
Wstęp. Zapoznanie z typami danych, operatorami. Wykonanie zadań obrazujących realizowane zagadnienia.
- JavaScript– zmienne
Wstęp. Zapoznanie z pojęciem zmiennych. Wykonanie zadań obrazujących realizowane zagadnienie.
- JavaScript– tablice
Celem lekcji jest zapoznanie z tablicami, czym są, jaka jest składnia, wykonanie praktycznych zadań.
- JavaScript– instrukcje warunkowe
Celem lekcji jest zapoznanie z instrukcjami warunkowymi, składnią, wykonanie praktycznych zadań.
- JavaScript– pętla while
Celem lekcji jest zapoznanie z pętlą while, składnią, wykonanie praktycznych zadań.
- JavaScript– pętla for
Celem lekcji jest zapoznanie z pętlą for, składnią, wykonanie praktycznych zadań.
- JavaScript– generator liczb
Celem lekcji jest wykonanie generatora liczb losowych oraz programu do podejmowania decyzji.
- JavaScript– powtórka wiadomości
Celem lekcji jest wykonanie projektu z wykorzystaniem poznanych wcześniej wiadomości.
- Projekt: strona www typu wizytówka z animacją- cz1
Celem lekcji jest projekt responsywnej wizytówki www z animacją.
- Projekt: strona www typu wizytówka z animacją – cz2
Celem lekcji jest projekt responsywnej wizytówki www z animacją.
- Projekt: strona www typu wizytówka z animacją – cz3
Celem lekcji jest projekt responsywnej wizytówki www z animacją.
- Projekt: strona www typu wizytówka z animacją – cz4
Celem lekcji jest projekt responsywnej wizytówki www z animacją.
- Projekt: kalkulator online – cz1
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie kalkulatora na stronę www.
- Projekt: kalkulator online – cz2
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie kalkulatora na stronę www.
- Projekt: kalkulator online – cz3
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie kalkulatora na stronę www.
- Projekt: kalkulator online – cz4
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie kalkulatora na stronę www.
- Projekt: gra – wąż cz1
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie gry typu wąż.
- Projekt: gra – wąż cz2
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie gry typu wąż.
- Projekt: gra – wąż cz3
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie gry typu wąż.
- Projekt: gra – wąż cz4
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie gry typu wąż.
- Projekt: gra – wąż cz5
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zakodowanie gry typu wąż.
- Podsumowanie
Celem lekcji jest zapoznanie z pojęciem tablic i funkcji w programowaniu, przećwiczenie w praktyce poprzez napisanie odpowiednich programów.
Celem lekcji jest zaprojektowanie i zaprogramowanie modelu własnego robota oraz przetestowanie. Na koniec prezentacja prac Kursantów i rozdanie dyplomów ?
Czas trwania kursu: od października do czerwca, min liczba spotkań: 30, spotkania raz w tygodniu 60 min
Tematyka realizowana na zajęciach może ulec niewielkiej modyfikacji, jest dopasowywana do Kursantów, ich poziomu wiedzy i zrozumienia danego zagadnienia.
DLACZEGO MY?
Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży
Jesteśmy również trenerami IT dla dorosłych
Jesteśmy twórcami scenariuszy i konspektów z zakresu programowania wykorzystywanych przez Nauczycieli na lekcjach w szkołach podstawowych i liceach, technikach
Stale uczestniczymy w szkoleniach poświęconych nie tylko tematyce programowania, robotyki (dzięki którym poszerzamy i odświeżamy wiedzę), ale i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w nauczaniu. Wierzymy, że dla dobrego trenera ważna jest nie tylko wiedza merytoryczna ale i wiedza związana z metodologią pracy z Uczniami.
Stawiamy na edukację opartą na empatii i zrozumieniu, po to by dzieci czuły się u nas dobrze i bezpiecznie, by miały odwagę zadawać pytania.
Programista nie koniecznie ma umiejętności trenerskie, Nauczyciel niekoniecznie ma umiejętności z programowania, my chcemy łączyć obydwie umiejętności.
Program zajęć jest programem autorskim opracowanym we współpracy z zawodowymi programistami oraz aktywnymi zawodowo Nauczycielami. Wszelkie prawa zastrzeżone – zabrania się kopiowania i wykorzystywania opracowania bez pisemnej zgody autorów. Prosimy o uszanowanie naszej pracy. CodeFun