a

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adip elit, pellentesque turpis.

Zadzwoń do nas – 601 076 563      Znajdź nas na

Image Alt

Mały programista 5-6 lat

  /  Mały programista 5-6 lat

OPIS KURSU:

Zajęcia będą pierwszym spotkaniem z programowaniem. Mają one na celu przygotowanie dzieci do właściwej nauki programowania w przyszłości, rozwinięcie w nich umiejętności logicznego, matematycznego myślenia, kreatywnego poszukiwania rozwiązań, pracy w zespole (tak jak pracują prawdziwi programiści opracowując aplikacje, programy). Na zajęciach planowane jest wykorzystanie robotów Dash&Dot, ozobotów, klocków Lego WeDo 2.0. Jako wstęp przed właściwym  programowaniem robotów na zajęciach będą wykorzystywane dodatkowo gry i zabawy logiczne na których będziemy uczyć budowy logicznych sekwencji (umiejętność potrzebna w programowaniu – budowanie algorytmów).  . Po ukończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

 

PROGRAM KURSU:

  1. Ozoboty – zapoznanie

Celem lekcji jest zapoznanie z ozobotami i sposobem ich programowania.

  1. Ozoboty – sterowanie robotem za pomocą kolorowych kodów

Celem lekcji jest zapoznanie z kodami i wykorzystanie ich do sterowania robotami.

  1. Ozoboty – projekt własnej trasy

Celem lekcji jest zaprojektowanie własnych tras i ich zakodowanie.

  1. Ozoboty – rozwiązywanie zadań

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem zdobytej wiedzy.

  1. Ozoboty – układamy program

Celem lekcji jest poznanie alternatywnego sposobu programowania ozobotów i ułożenie odpowiednich algorytmów do poruszania się robota.

  1. Edumatrix – zakodowane obrazki

Celem lekcji jest zapoznanie z Edumatrix, ułożenie zakodowanych obrazków.

 

  1. Edumatrix – algorytmy

Celem lekcji jest układanie algorytmów według określonego schematu – rozwijamy umiejętność myślenia algorytmicznego.

  1. Dash&Dot- zapoznanie

Celem lekcji jest zapoznanie z robotami Dash i Dot, sposobami ich programowania, ułożenie prostych programów.

  1. Dash&Dot – sekwencja ruchów

Celem lekcji jest poznanie dalszych możliwości robota, omówienie czujników w jakie jest wyposażony oraz sposobów ich programowania.

  1. Dash&Dot – programowanie zdarzeń

Celem lekcji jest zapoznanie Kursantów z pojęciem „obsługi zdarzeń” oraz wykonanie praktycznych zadań.

  1. Dash&Dot – instrukcje warunkowe

Celem lekcji jest zapoznanie Kursantów z pojęciem „instrukcja warunkowa” oraz wykonanie praktycznych zadań.

  1. Dash&Dot – pętla powtórz

Celem lekcji jest zapoznanie Kursantów z pojęciem „pętli” oraz wykonanie praktycznych zadań.

  1. Dash&Dot – zatrzymywanie się przed przeszkodą

Celem lekcji jest zaprogramowania Dasha tak, aby zatrzymywał się przed przeszkodą.

  1. Dash&Dot – omijanie przeszkód

Celem lekcji jest zaprogramowania Dasha tak, aby omijał przeszkody.

  1. Dash&Dot – kwadrat

Celem lekcji jest zaprogramowanie robota tak, aby przejechał po kwadracie – wprowadzamy pojęcie „optymalizacji kodu”.

  1. Lego WeDo 2.0 – wprowadzenie, łazik

Celem lekcji jest zapoznanie z klockami Lego WeDo 2.0 oraz sposobem programowania. Nauka budowy robota wg instrukcji, ułożenie prostych programów związanych z pracą silnika, zmianą koloru, dźwięku, obrazu.

  1. Lego WeDo 2.0 – samolot, zwierzątka

Celem lekcji jest pobudzenie kreatywności, zapamiętanie podstawowych bloków funkcyjnych, ćwiczenia w samodzielnym układaniu programów. Kursanci budują własne konstrukcje na zadany temat, które następnie należy zaprogramować i uruchomić.

  1. Lego WeDo 2.0 – czujnik nachylenia

Celem lekcji jest zapoznanie z czujnikiem wychylenia, omówienie zasady działania. Kursanci zbudują prosty model do testów czujnika nachylenia.

  1. Lego WeDo 2.0 – transporter

Celem lekcji jest budowa transportera do przenoszenia ciężarów, odpowiednie zaprogramowanie oraz modyfikacja pierwotnych projektów w celu uzyskania najlepszego efektu.

  1. Lego WeDo 2.0 – mechanizm przekładni zębatej

Celem lekcji jest zaprojektowanie kolejki górskiej i napisanie programu na jej budowę– ćwiczymy użycie m.in. tablic, pętli, funkcji.

  1. Lego WeDo 2.0 – symulatory

Celem lekcji jest napisanie programu na budowę zamku – ćwiczymy użycie funkcji.

  1. Lego WeDo 2.0 – dinozaur

Celem lekcji jest napisanie programu na budowę zamku – ćwiczymy użycie funkcji.

  1. Lego WeDo 2.0 – robot kroczący

Zadanie polegające na napisanie programu imitującego burzę piaskową, kolejnym etapem jest modyfikacja programu poprzez wprowadzenie tablicy.

  1. Lego WeDo 2.0 – akcja ratunkowa

Celem lekcji jest zapoznanie z pojęciem funkcji w programowaniu, przećwiczenie w praktyce poprzez napisanie zadanych programów.

  1. Lego WeDo 2.0 – czujnik ruchu

Celem lekcji jest napisanie programu na budowę gigantycznego akwarium z kolorowymi rybkami – ćwiczymy użycie tablic i funkcji.

  1. Lego WeDo 2.0 – konik polny

Celem lekcji jest zaprojektowanie rancza i napisanie programu na jego budowę– ćwiczenie poznanych wcześniej pojęć.

  1. Lego WeDo 2.0 – wirowanie (karuzela)

Celem lekcji jest zapoznanie z pojęciem instrukcji warunkowej, poznanie składni, wykonanie praktycznych zadań związanych z omawianym pojęciem.

  1. Lego WeDo 2.0 – wiosna, kwiaty, pszczółki

Celem lekcji jest napisanie programu na budowę szachownicy z wykorzystaniem instrukcji warunkowej, wprowadzamy definicję liczby parzystej.

  1. Lego WeDo 2.0 – domowy pupil (obsługa zdarzeń)

Celem lekcji jest zaprojektowanie i budowa ulubionego zwierzątka – psa, kota, królika – następnie należy odpowiednio zaprogramować, aby machał ogonem i reagował na dźwięk i ruch.

  1. Lego WeDo 2.0 – mechanizm nawijania

Celem lekcji jest budowa mechanizmu nawijania, który zostanie wykorzystany do budowy i odpowiedniego zaprogramowania pająka wspinającego się po linie.

  1. Lego WeDo 2.0 – projekt własny

Celem lekcji jest zaprojektowanie i zaprogramowanie dowolnej konstrukcji przez Kursantów. Uwalniamy pokłady dziecięcej kreatywności i fantazji, a przy tym sprawdzamy ich wiedzę.

  1. Robotyczne zawody

Na lekcji zostaną wykorzystane wszystkie poznane na kursie roboty. Celem będzie rozwiązanie robotyczno-programistycznych zagadek w duchu dobrej zabawy. Na koniec rozdanie dyplomów ?

Czas trwania kursu: od września do czerwca, min liczba spotkań: 30, spotkania raz w tygodniu 60 min

 

Tematyka realizowana na zajęciach może ulec niewielkiej modyfikacji, jest dopasowywana do Kursantów, ich poziomu wiedzy i zrozumienia danego zagadnienia.

 

DLACZEGO MY?

Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu zajęć z programowania dla dzieci i młodzieży

Jesteśmy również trenerami IT dla dorosłych

Jesteśmy twórcami scenariuszy i konspektów z zakresu programowania wykorzystywanych przez Nauczycieli na lekcjach w szkołach podstawowych i liceach, technikach

Stale uczestniczymy w szkoleniach poświęconych nie tylko tematyce programowania, robotyki (dzięki którym poszerzamy i odświeżamy wiedzę), ale i jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami w nauczaniu. Wierzymy, że dla dobrego trenera ważna jest nie tylko wiedza merytoryczna ale i wiedza związana z metodologią pracy z Uczniami.

Stawiamy na  edukację opartą na empatii i zrozumieniu, po to by dzieci czuły się u nas dobrze i bezpiecznie, by miały odwagę zadawać pytania.

Programista nie koniecznie ma umiejętności trenerskie, Nauczyciel niekoniecznie ma umiejętności z programowania, my chcemy łączyć obydwie umiejętności.

 

Program zajęć jest programem autorskim opracowanym we współpracy z zawodowymi programistami oraz aktywnymi zawodowo Nauczycielami. Wszelkie prawa zastrzeżone – zabrania się kopiowania i wykorzystywania opracowania bez pisemnej zgody autorów. Prosimy o uszanowanie naszej pracy. CodeFun