Czy gra może być naprawdę edukacyjna?
Gry wideo to świetny sposób na zaangażowanie uczniów i personalizację lekcji. Stanowią one „okazję do skupienia naszej energii, z nieubłaganym optymizmem, na czymś, w czym jesteśmy dobrzy (lub osiągamy lepsze wyniki) i cieszymy się” . Niemal trzy czwarte (71%) nauczycieli używających gier cyfrowych twierdzi, że gry były skuteczne w poprawie uczenia się matematyki swoich uczniów. Ponadto, cyfrowe i internetowe gry używane jako narzędzia społeczne do komunikacji w nowych i ciągle zmieniających się kontekstach są integralną częścią nowych umiejętności. Wreszcie, Minecraft pozwala uczniom grać w ekranowych i pozaekspresyjnych kontekstach i demonstrować wysoki poziom współpracy i współpracy, ponieważ płynnie przemieszczają się pomiędzy tymi kontekstami.
Więcej na ten temat przeczytacie tutaj:
- McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. New York: Penguin Press.
- Takeuchi, L. M., & Vaala, S. (2014). Level up learning: A national survey on teaching with digital games. New York: The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop.
- Marcon, N. (2013). Minecraft as a Powerful Literacy Prompt in the Secondary English Classroom. Australian Curriculum English Lessons & Resources,49(2), 49th ser., 35-36. Retrieved January 4, 2017.
- Kervin, L., Verenikina, L. & Rivera, M. C. (2015). Collaborative onscreen and offscreen play: examining meaning-making complexities. Digital Culture & Education, 7(2), 228-239.